VOLKSWAGEN GOLF C 37 KW 1983
Voertuig Geplaatst op 30 september 2025

Volkswagen GOLF C 37 KW TSI 210pk 3d 1983 ROOD

Hoogste bod

€ 9.000,00

Specificaties

Merk & model

VOLKSWAGEN GOLF C 37 KW

Kilometerstand

111000 km

Brandstof

Benzine

Transmissie

manual

Bouwjaar

1983

Carrosserie

other

Aantal deuren

2-3

Kleur

ROOD

Beschrijving

Bij deze tekoop aangeboden: Golf mk1 20vt turbo swap(AGU). Auto rijdt,schakelt en remt goed, en is helemaal aangepakt. Denk hierbij aan nieuwe: -G60 54mm klauwen voor -G60 280mm gegroefde,geperforeerde en geventileerde voorschijven - g60 remklauw conversie op de achteras -remleidingen van voor tot achter -g60 28mm hoofdremcilinder met 9 inch booster -brandstofleidingen voor tot achter -gti brandstof tank -AEM 50-1009 brandstof pomp -distributie/waterpomp/spanrol -epitec motorsteunen met nieuwe rubbers -2,5 inch rvs uitlaatsysteem met custom downpipe -koppeling, drukgroep en druklager -toyo proxxes r888r 1000km oud -ngk redtop bobines -radiator, intercooler, buizen, slangen -wiellagers rondom -nieuwe steekassen compleet -alle ophangrubbers -bosch accu -veerpootbrug voor boven, voor onder en midden achter -voorste draagarmen met nieuwe rubbers en fusees -etc Zal vast nog wat dingen vergeten zijn. Auto is stage 1 gechipt, draait rond de 200pk en staat op een verstelbare schroefset. Gps 0-100 +- 6,2 seconden (dragy) Motor staat momenteel nog niet op kenteken, moet nog naar de rdw maar ik kom er zelf niet aan toe. Heb de benodigde donorgegevens bij de auto. De golf is wel voorzien van een geldige apk en is vorige maand uitgelijnd door de profile. Groet Jordi

Biedingen

Hoogste bod

€ 9.000,00 (Startbod)

Log in om een bod te plaatsen.

Inloggen

Deel deze advertentie

Verkoopinformatie

Type verkoper Particulier
Naam verkoper

Jordi Braun

Locatie 1966RS
Aantal advertenties 1

Geplaatst op 30 september 2025

Log in om contact op te nemen.

Inloggen

Gerelateerde advertenties

Volkswagen 21 KAMPEERAUTO TSI 85pk 3d 1971 WIT

Volkswagen 21 KAMPEERAUTO TSI 85pk 3d 1971 WIT

Het betreft hier een Volkswagen T2A-B overgangsmodel (one-year only) uit november 1971 (modeljaar 1972). Belangrijkste specifieke kenmerken T2A-B: - Voorfront identiek aan T2A (knipperlichten beneden, ronde bumpers). - Wielkastranden met opstaande rand gelijk aan T2B, maar one-year only i.v.m. instap T2A. - Tankklep met deurtje rechtsachter op de hoek, kan in tegenstelling tot T2A worden geopend met volledig open schuifdeur. - Luchtinlaten achter T2B. - Achterbumper model als T2A, maar aangepast aan T2B achterzijde dus one-year only,. - Motorklep one-year only. - Kofferklep als T2B, maar met T2A typeplaatje en chromen slot. - Achterwielkasten als T2B. - Schijfremmen voorzijde met rembekrachtiging. In 2009 aangeschaft als bestelbus met beperkte kampeerinrichting. De bus was in goede technisch rijdbare staat, maar optisch niet al te best meer m.b.t. roestvorming op de voor dit type bekende plekken. Uiteindelijk een aantal jaar met de bus op vakantie geweest, voordat in 2012 is besloten om een nieuwe motor te laten inbouwen, daar de oude (reeds ruilmotor) aan het eind van zijn levensduur was. Deze motor hebben we laten bouwen bij (toen nog) VPC Autosport in Buchten (later Meesters Classics in Sittard). Voor specificaties van de motor, zie bijgevoegde specificatielijst. In 2013 bleek dat de roestvorming dusdanig was dat er voor APK e.e.a. diende te gebeuren. Hierop is besloten de bus volledig te gaan restaureren. Deze restauratie is uitgevoerd bij Meesters Classics in Sittard en heeft in totaal ongeveer 3 jaar in beslag genomen. De bus is tot op de laatste schroef uit elkaar geweest en is zorgvuldig weer terug opgebouwd waarbij alle roest is verwijderd en is gerepareerd middels originele (reparatie)plaatwerkdelen. Bij de restauratie is gekozen voor zowel originaliteit als ook een stuk "customizing". De bus is gezandstraald en vanuit "kaal" metaal weer opgebouwd met epoxyprimer, spuitbeton en uiteindelijk in de kleuren L50K VW Neptune Blauw en RAL9001 wit gespoten. Alle rubbers zijn vervangen, alsmede de voorruit. Alle verlichting en chrome-werk is vernieuwd; de velgen zijn gepoedercoat in RAL9001 en voorzien van nieuwe Hankook banden in originele maat. Zoveel mogelijk is gebruik gemaakt van originele Volkswagen onderdelen. Waar dit niet mogelijk was, is gekozen voor reproducties/ upgrades zoals bijvoorbeeld het gaspedaalmechanisme. In verband met behoefte aan meer slaapplaatsen is gekozen om een origineel Westfalia hefdak te plaatsen van een VW T2B (geheel gespoten in RAL9001) en voorzien van een nieuwe daktent van Ten Kate tentstof. De SYRO poptop die eerst op de bus zat, is daarmee komen te vervallen. De gehele kabelboom is nieuw en op maat gemaakt voor dit type; tevens zijn alle remleidingen en brandstofleidingen nieuw. Ook is er een nieuwe rembekrachtiger gemonteerd en is er een geheel gereviseerde versnellingsbak van het type CP (6 ribs, origineel behorend bij een T2B met 2-liter CU motor) gekoppeld aan de motor. De motor zelf is in de basis een "type 1" motor, code AD met diverse aanpassingen: - 1776 cc - Omgebouwd naar dual port met dubbele Weber IDF 40 carburateurs; welke zijn gereviseerd in 2023. - Engle W110 nokkenas - Empi 7mm bougiekabels - Bosch blauwe bobine - 123 Ontsteking met bluetooth; afgesteld door HR Engineering Doesburg - Vintagespeed inox uitlaatsysteem - Motorplaatwerk zwartgepoedercoat Sinds de plaatsing in 2012 heeft de motor ca. 30.000 km probleemloos gereden zonder olieverbruik. Er is ook een custom startonderbreker geplaatst middels een verborgen schakelaar. De bus is afgesteld bij HR Engineering in Doesburg en levert met de huidige set-up ongeveer 85 pk. Er is meer mogelijk als er wordt gekozen voor een 4-1 uitlaatsysteem; hiervoor is nu i.v.m. betrouwbaarheid en motorgeluid niet gekozen. Het dashboard is origineel en voorzien van een periodiek correct radiofront en daarnaast voorzien van een moderne headunit van Alpine met 2 Pioneer-boxen en een binnenantenne op de voorruit. Er zijn originele kickpanelen geplaatst en naast een originele VW VDO Kienzle klok (afkomstig uit een T2A deluxe) zijn onder het dashboard ook 2 VDO meters geplaatst voor olietemperatuur en motortoerental. De originele stoelen zijn vervangen door exemplaren uit een Porsche 924S en in 2021 voorzien van een custom stof op het middenvlak. Deze stof is ook gebruikt op de originele Westfalia slaapbank. Er zijn originele VW deurpanelen geplaatst en de sloten zijn allemaal aangepast zodat deze op 1 sleutel werken. Het kampeergedeelte is eigenbouw, gedeeltelijk gebaseerd op de Westfalia inrichting. - Dometic 2 pits gasstel - 230 volt kampeeraansluiting in de motorruimte geplaatst - Stopcontact - Huishoudaccu welke wordt geladen middels een relais door de motor wordt opgeladen - Omvormer t.b.v. de koelkast - Isotherm cruise 65 liter compressor koelkast welke werkt op een omvormer via de huishoudaccu 12 volt als op 230 volt - Dubbele 12 volt lamp - Verbanddoos - Originele Westfalia slaapbank, custom bekleed in 2021 - Schuifraam van Best Kampers in de schuifdeur - 1 Driepuntsgordel en 1 heupgordel op de achterbank - Custom gordijnen en matrasbekleding - Totaal 4 slaapplekken (2 beneden, 2 boven) Jaarlijks heeft de bus alle onderhoud gehad dat benodigd was om veilig te kunnen rijden en in topconditie te blijven. Zowel optisch als technisch is deze dan ook in zeer goede staat. Na afronding van de restauratie in 2016, is de bus jaarlijks ingezet voor meerdere vakantietrips naar Zuid Frankrijk en heeft in totaal ca. 25.000 km gereden. De onderzijde is beschermd met bodyschutz en de carrosserie is behandeld met dinitrol. Van roestvorming is absoluut geen sprake. Na 15 jaar is de bus i.v.m. gezinsuitbreiding te klein geworden en wordt deze aan een liefhebber verkocht. Meer dan 100 foto's beschikbaar; ook van hele restauratieproces. Tevens taxatierapport aanwezig. Onderhandelen doen we naast de auto. Gelieve geen contact op te nemen als de spaarpot niet toereikend is.
56,500 km 1971 Benzine

€ 27.500